Curs Excel 2003 Avansat (II)

Acum accesezi varianta DEMO.
Pentru a accesa intregul curs intra in cont dand click aici

Filtrarea datelor (partea 1)

Preambul
Filtrarea este un mod rapid şi uşor de a găsi şi de a lucra cu un subset de date dintr-o zonă.
O zonă filtrată afişează numai rândurile care îndeplinesc criteriul specificat pentru o coloană.
Microsoft Excel furnizează două comenzi pentru filtrarea zonelor:
- Filtrare automată, care include filtrare după selecţie, pentru criterii simple;
- Filtrare complexă, pentru criterii mai complexe
Spre deosebire de sortare, filtrarea nu rearanjează o zonă. Filtrarea ascunde temporar rânduri pe care nu le doriţi afişate.


Pasul 0

Apasă butonul Descarcă documentele ajutătoare din partea dreapta-sus şi dezarhivează documentul ajutător.


Pasul 1
Apasă pe meniul Data (1).
Selectează opţiunea Filter (2).
Selectează opţiunea AutoFilter (3).
În acest moment, tabelul nostru este pregătit pentru filtrare.
Acum putem realiza o filtrare pe coloana dorită şi în funcţie de elementele dorite.

 

 

Pasul 2
Apasă pe butonul indicat (1).
Din acest meniu putem sortăm datele din această coloană, putem afişăm doar primele 10 elemente, putem realizăm o filtrare particularizată, etc.
Selectează opţiunea indicată (2).

 

 

Pasul 3
Cu ajutorul opţiunilor din această casetă de dialog putem realizăm o filtrare în funcţie de două criterii.
Apasă în zona indicată (1).
Selectează numele Antonescu (2).
În acest moment, am ales afişăm doar persoanele al căror nume este Antonescu.
Apasă pe butonul OK (3).

 

 

 

Pasul 4
În acest moment, datorită criteriilor specificate, în tabel apare doar angajatul Antonescu cu toate datele corespunzătoare acestuia.

 

 

Pasul 5
Apasă pe butonul indicat (1).
Selectează opţiunea All (2).
În acest moment au apărut toate datele din tabelul nostru.

 

 

 

Pasul 6
Apasă pe butonul indicat (1).
Selectează opţiunea Custom (2).
Avem posibilitatea de a alege şi alte criterii.
Apasă în zona indicată (3).
Vom dori afişăm toate profesiile mai puţin pe cea de medic.
Selectează opţiunea indicată (4).
Apasă pe butonul indicat (5).
Selectează profesia indicată (6).
Apasă pe butonul OK (7).

 

 

 

 

 

Pasul 7
În acest moment, în tabel toţi angajaţii cu profesia de medic au fost ascunşi.
Astfel se poate aplica un filtru pe un tabel.